Dofta med stil

I modebranchen pratas det ofta om stil som något betydande och så är det ju också.
Men hur stilfull du än är så går mycket av den stilen förlorad om du luktar illa. Man behöver ju inte tvunget använda en särskild doft för att undvika det. Ofta räcker det med att vara ren och använda en anti-perspirant eller dylikt. På så sätt undviker man dåliga lukter.
Men ibland sätter man pricken över i:et genom att ta på sig en god doft. Själv tycker jag det är trevligt att kunna variera sig med några olika dofter. På intet sätt är jag en doftsnobb, men vissa dofter tycker jag passar bättre på dagen, medans andra gör sig bättre kvällstid.
Jag alternerar mellan dofterna på bilden nedanför. De skiljer sig alla ganska markant när de når näsan.
Det är från vänster till höger:
  • L´Eau Par Kenzo (en ganska lätt doft med inslag av citrus som passar bra dagtid)
  • Diesel - Zero Plus (betydligt tyngre och gör sig bäst på kvällen)
  • Laura Biagiotti - Roma (även här en lite tyngre doft för kvällsbruk)
  • Joop! Homme (fungerar enligt mig lika bra oavsett tidpunkt)
Doftflaskor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback