Elegant kaxighet

Om man som jag, som bor på västkusten, blickar västerut så hamnar örnblicken i Danmark. I vårt västra grannland finns det gott om goda entreprenörer inom konfektionsindustrin. Jag tänker då närmast på 4 You, Selected och Blend of America.
Men de har också en tillverkare/designer som har öga för det riktigt vackra här i livet -
Sand.

Sand gör kläder och skor som med lätthet smeker över näthinnan och lämnar betraktaren med en belåtenhet som är svår att förklara, den bara finns där. Det är däri mycket av Sand:s storhet ligger - känslan av lyx och flärd. Samtidigt är deras kollektioner ine traditionella, utan de utstrålar en slags stöddig eller om man så vill, en rockig attityd.
Sand-stil
Sand-Päls/RockSand-Skor

Kommentarer
Postat av: Simon

Ja de är helt ok! De hade en grym tjock Ullpolo förra året som jag ville köpa, men den kostade nånstans mellan 2-3000 så det blev lixom inte av om vi säger så :D

Postat av: Stefan

Simon: Ja, det framgår inte i min text ovan att vissa plagg betingar ett hyggligt högt pris. Frågan är om allt de gör, verkligen är värt det? Vissa prylar är det absolut. Jag provade en skjorta som antagligen är/var världens snyggaste i våras, men den fanns inte i min storlek. Annars hade jag nog tusan pyntat upp det 1600 spänn de ville ha för den. Så snygg var den!

2006-11-13 @ 22:28:07
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback