Fars dag?

Vad menas med "Fars dag"? Jag trodde att det var en dag som var min i min egenskap av far.
Morgonen började med att alla barn var mycket tröttare än vad jag var. Gå och lägg dig sa hustrun när jag kom upp. Jag har just väckt de minsta så de kommer när som helst.

Ok, det var bara till att gå och lägga sig igen och sova räv. Tre-fyra minuter senare kom de... med kaffe, smörgås och juice. Och massor av teckningar och ett litet paket. Barnen hade varit uppmärksamma så de visste att pappa ville ha en ny halsduk och se... det var precis vad jag fick. En randig 1,5-meterssak i mörkrött och grått. Den passar väl din ulster sa äldsta dottern och det har hon ju alldeles rätt i.
Tyvärr var det ett hål i halsduken så den måste bytas i morgon. Bild på tingesten kommer så snart jag bytt till en hel.

Återstoden av dagen gick åt till tapetsering. Va!? Ska jag behöva hålla på med sånt på min dag? Nåja... man kan väl säg att jag faktiskt valde det själv. Köket ska vara nydesignat lagom till jul är tanken så det vara bara till att kleta klister och slänga upp vårder på väggarna och det blev riktigt fint.

Efter maten har jag suttit en stund och funderat och känt på tygprover som jag fick i brevlådan i fredags. Har nämligen planer på att beställa en skräddarsydd skjorta från tailorshirts.com. Får väl se vilket ytg och mönster det så småningom blir.

Jag är ganska trött nu, men på det stora hela så har det varit en rätt bra dag.

Kommentarer
Postat av: Simon

Ang. Missoni: Ja man blir typ osårbar med den kombinationen :P SJukt...

Postat av: Manja

Pappa?! Ja vet inte ens vad ulster är!! Ljugepotta Köss

2006-11-13 @ 08:30:29
URL: http://manja.blogg.se
Postat av: Stefan

Manja-tösen: Ulster är detsamma som ullrock, vetja.

2006-11-13 @ 08:40:05
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback