Klädd för möte

Vi har ingen dresscode på kontoret och det är ganska skönt. Vi kan klä oss i kläder vi trivs i. Oftast blir det jeans och tröja eller skjorta. Det vill säga en ledig klädsel. Vi är ju vuxna människor som har vett på att klä oss vårdat.
Men ibland kommer leverantörer, medlemmar i kedjan eller andra betydelsefulla personer på besök och då finns det en oskriven regel som säger att då åker åtminstone kavajen på.
Personligen tycker jag om att klä upp mig lite när vi får besök... som idag. Följande kläder plockades fram ur garderoben:
   Den uppmärksamme lägger omdelbart märke till att jag även denna gång har min kära cardigan, som figurerat på flera bilder här tidigare. Favoritplagg? Javisst är det så. Alltså:
  • Ljusgrå cardigan från Mansfield
  • Svarta bomullsbyxor från 4 You
  • Vit piké från Polo Ralph Lauren
   Sedan var det där med kavajen. Det känns självklart att den åker på. Det är dessutom den relativt nyinköpta som syns under rubriken "Dagens fynd - igår".
  • Kavaj från Selected
   Ibland kräver situationen att jag knäpper kavajen och då kan det se ut så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback