Outfit som värmer

Igår hade jag en svart skjorta på mig och en svart kavaj över för det var möte på kontoret som gällde. Skjortan är ganska slimmad och när jag hade slängt av mig kavajen så dröjde det en stund, men plötsligt frös jag. Skjortan skavde så där obehagligt på bröstvårtorna så efter en stund åkte kavajen på igen.
Men det var fortfarande kyligt och ett samtal med hyresvärden blev nödvändigt.

Idag tänkte jag inte chansa, utan jag klädde mig för att hålla värmen. Under kavajen för dagen så valde jag att ta på mig en varm grovstickad polotröja i ull och under den en t-shirt.
Då visade det sig efter en stund att samtalet dagen innan med hyresvärden hade gjort susen för jisses vad varmt det är idag. Av med kavaj, men jag är varm ändå. Men sånt är livet ibland... tänk om temperarturen kunde vara lite mer mitt emellan...

Outfit A 06-11-21 Outfit B 06-11-21

Kläder för dagen:
  • Grovstickad polotröja i ull från Mexx
  • Kavaj, 3-knäpp - vintage
  • Jeansen kommer faktiskt från H&M. Fick en impuls tidigare i höstas och jag måste säga att jag trivs mycket bra i denna slimmade modell.

Kommentarer
Postat av: Kricke

Hmmm. Kanske inte så där jättepreppy, men tröjan ser varm o go ut.

2006-11-22 @ 10:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback