Proper men ledig outfit

Vad beträffar värmen på kontoret så verkar den nu ha stabiliserat sig till en ganska behaglig temperatur. Skönt, för då kan jag klä mig som jag vill utan att behöva tänka på om jag blir för varm eller fryser.
När jag klev ur duschen idag så stod jag och funderade under rakningen vilka kläder som skulle plockas fram. Jag kom att tänka på ett par sandfägade, chinosaktiga byxor som hängde nästan längst in i garderoben och som jag inte använt på bra länge - de vill jag ha idag.
Slips känner jag också för och se - de blev som jag tänkt mig.
 Outfit 2006-11-24

  • Byxor, Riley
  • Skjorta,  Hugo Boss
  • Slips, Atlas Design
  • Cardigan, Mansfield
  • Trött blick, egentillverkad
Nertill har jag mina nyinköpta boots från Nilson.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha.. fan vad pömsen du ser ut. Annars helschysst klädsel.

2006-11-24 @ 15:56:07
Postat av: Jonas

Överdelen helshysst. Skulle dock ha föredragit något mörkare undertill.

Postat av: Stefan

Anonym: Jag är inte så trött som jag ser ut. Och tack.

Jonas: Jag tror jag vet ungefär hur du tänker - lite gubbigare som du gillar ;-) Skämt åsido - Jag var först inne på svarta chinos, men jag har gått ner i vikt och de såg för bedrövliga ut när de väl kom på. Själv tycker jag detta känns ganska höstigt för trots att det enligt kalendern är vinter så är det ju höstvarmt(!) ute.

2006-11-25 @ 20:33:13
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: Anton Grundström

Det är väll allmänt känt att det är ett stilbrott att knäppa den nedersta knappen på cardiganen. Gör om, gör rätt!

2006-12-18 @ 20:30:24
Postat av: Stefan

Anton: Lite tröttsamt med yngre personer som tror sig veta allt och veta vad som passar sig eller är kutym eller stilregler. Regler är till för att brytas och just vid detta tillfälle ville jag ha nedersta knappen knäppt och då blev det så för jag gör som jag vill. Du får inte ta regler på allt för stort allvar, framförallt inte en sådan här petitess. Att du tycker det är snyggt att lämna nedersta knappen oknäppt är en helt annan sak. Så nästa gång du kommenterar, gör det rätt.

2007-01-02 @ 21:39:30
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback