Ring med stort värde

När min salige far fyllde 25 år fick han en vädigt fin present av min mor. En klackring med en onyx infälld i klacken.
Egentligen är jag inte så förtjust i klackringar, men just den här har ett särskilt värde - affektionsvärdet. Vad den skulle ha för värde vid eventuell försäljning har jag ingen aning om och eftersom det inte är aktuellt så har jag inte tagit reda på det. Den tillhörde min far som dog när jag var sex år gammal.
Jag fick den sedan av min mor när jag var i tonåren. Jag använde den någon gång då och då, men inte särskilt frekvent.
För några år sedan sprack ringen undertill och det tog mig sedan lång tid at rycka tummen ur en av mina ädlare kroppsdelar på baksidan av kroppen och lämna in den för en renovering.

Jag fick den inte bara lagad utan jag lät guldsmeden ta ut ringen en halv storlek också så nu sitter den perfekt.

Behöver jag säga att jag älskar ringen? Jisses vad elegant jag känner mig nu.

Den fyller förresten 50 år nästa år. Inskriptionen i ringen är min mammas namn och datumet - 25/10-57.
 Klackring - ren
 Klackring på finger

Kommentarer
Postat av: Kerstin

VAd snygg och extra kul att den har en historia. Heja.

Postat av: Kricke

Damn vilken snygg ring Me jealous!

2006-11-03 @ 20:25:41
Postat av: Stefan

Kerstin: Ja, den ringen ligger mig varmt om hjärtat.

Kricke: Jag hoppas verkligen du är riktigt avis ;-)

2006-11-04 @ 09:20:36
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: Cassie

Gud så snyggt! Älskar när det ligger en hel story bakom sakerna :)

2006-11-05 @ 21:42:32
URL: http://champagne.blogg.se
Postat av: Stefan

Cassie: Kul att du gillar ringen!

2006-11-06 @ 08:27:56
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback