Underground streetwear-märke

Stüssy är väl inte det självklara märket när man snackar streetwear, men faktum är att det är ett av de äldre varumärkena inom just street- och surfkulturen. Det tog sin början redan 1980 när surfaren Shawn Stüssy började göra t-shirts med screentryck av sin egen namnteckning.

Stüssy-skjorta
 För Stüssy gäller som med alla andra varumärken, oavsett om det är dressat, casual eller streetwear, att allting naturligtvis inte är snyggt. Men ibland dyker det upp plagg som är snyggare än genomsnittet och då är Stüssy mycket prisvärda.
Som skjortan till vänster. Det köper du för  ca. 900 kr.

Dessvärre hittar du så vitt jag känner till inte Stüssy i Sverige. Du får bege dig till England om du inte vill handla på amerikanska Stüssy:s hemsida.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fan viken ball!

Postat av: Stefan

Camilla: Visst är den...!

2006-11-07 @ 07:47:11
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: Fräshness crew

Läs på lite innan du postar, "inte finns i Sverige" skärp dig.
www.caliroots.se check check......svenne.

2007-01-08 @ 14:56:28
Postat av: Stefan

Lär er läsa; jag skrev "Dessvärre hittar du så vitt jag känner till inte Stüssy i Sverige", döööh! Nu vet jag.
Tack för tipset förresten.

2007-01-08 @ 19:21:36
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback