Dagens fynd - igår

En längre tid, ca fyra-fem månader har jag spanat efter en svart eller mörkt grå kavaj med smala slag och inte riktigt lika lång som de kavajer jag redan har. Det har inte varit något jag jagat runt efter, utan jag har kikat lite efter en dylik tingest när jag ändå varit inne i en klädbutik (vilket är ganska ofta).

Igår var jag med en arbetskamrat som skulle köpa nya skor. Det blev ett köp och en fin tillfredställelse. På vägen ut ur köpcentret så tittade jag som hastigast in i Jack& Jones butik och såg att de hade 50% på skjortor. Dessvärre hittade jag ingenting som passade eller föll mig i smaken.
Medans jag stod där så sneglade jag lite åt sidan och la märke till att de också hade 50% på ett ställ med kavajer och se... där hängde den. En svart ullkavaj från Selected. I min storlek dessutom. Den hade tidigare kostat 1200 kr, men nu kunde jag köpa den för ynka 400 av samma valuta. Sagt och gjort. Ett köp kom till stånd.
Jag är jättenöjd och så här ser den ut.

Selected Kavaj
En enknäppskavaj med smala slag. Precis en sådan jag ville ha. Nöjd? Jodu...

Kommentarer
Postat av: dl

Cool kavaj, synd att den inte var grå för då hade den varit ännu coolare! :D Måste bara fråga om du har någon koppling med Balkanländerna eftersom du heter "ovic" i slutet på ditt namn?

Postat av: Stefanovic

dl: Nej. Jag har ingen som helst koppling till Balkan, mer än att jag semestrat där. Det var en f.d. arbetskamrat som kallade mig det så...
Jag hade redan en svart kavaj, med en helt annan skärning visserligen, men vissta hade det varit kul om det varit grå. Har ingen enfärgad grå kavaj. Men man kan dessvärre inte få allt :-)

2006-10-27 @ 08:01:58
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: dl

hehe okej :D

2006-10-27 @ 16:59:41
URL: http://differentlooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback