Fynd i provkollektion

Klockan närmade sig sakta men säkert 17.00. Den var närmare bestämt 16.25 när telefonen på mitt kontor ringde. Det var Marie, nere i butiken som ville berätta att New Balance sålde ut en provkollektion på sitt Sverigekontor som ligger tvärs över gatan från mitt kontor.
Hon drog snabbt vilka storlekar som fanns och att de kostade mellan 100 och 200 kronor. Det fanns ingen tid att spilla. Snabbt tryckte jag av telefonen och kastade den på skrivbordet. Kvickt som rackarn slängde jag på mig kavajen och ropade till kollegan Fredrik som har kontoret intill mitt vad som var på gång. Han fick på sig en tröja kvickare än jag hann blinka och tillsammans gick vi ut och över gatan och in i New Balance lokaler.

Väl inne fann vi hylla efter hylla fylld med skor från
New Balance och PF Flyers (PF står för Posture Foundation). Jag fyndade till nästan hela familjen. Två par barnskor för ynkliga 50-lappen vardera och två par skor till hustrun och en tonåring för 100 kronor/paret.

För egen del blev det ett par New Balance Trail 575 och ett par PF Flyers Grounder Hi-Nubuck för totalt 300 kronor. Alltså sex par sneakers för ynka 600 spänn! Snacka om fynd!

 
New Balance Trail 575
 
När jag sätter i de röda snörena
blir det ännu snyggare.
 
 
PF Flyers Grounder Hi Nubuck
 
Andra gången på en vecka som jag inte bara fyndar, utan fyndar ordentligt. Fynda har nästan fått en ny innebörd efter mina raider.

Kommentarer
Postat av: dl

De bruna är coola =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback