Shoppingklädd - Vem har lila sockar?

Shoppingklädd
Varje lördag klockan 10.00 dansar min 6-åriga dotter. Det brukar bli jag som kör in henne och medans hon dansar och skuttar så går jag en sväng på stan.
Idag var jag på jakt efter snygga lila sockar eller några mörka sockar med fin lila färg i, ungefär som t-shirten jag har på mig på bilden.
Jag känner mig nu ganska övertygad om att det inte finns någon som gör sockar med lila mönster. Gör det det så säljs de åtminstone inte i en småstad som Varberg. Jag ger dock inte upp utan letar snart vidare i Göteborg och/eller Stockholm som jag besöker ibland genom jobbet.
En av anledningarna till att jag tvunget vill ha sockar i lila är att jag tänkt matcha dem med en ganska nyligen inköpt slips med mycket lila och lite rosa i. Det kommer att bli riktigt snyggt. I övrigt är lila en snygg färg som passar till mycket.

På bilden ser du de kläder jag hade på mig under sockjakten.
  • Lila t-shirt i bomull/strech från H&M
  • Grå cardigan i kammad bomull från Mansfield
  • Jeans från Nudie
Ytterkläderna bestod av vita skinnskor med gummisula från Din Sko och en vit skinnjacka i krossat getskinn från Selected. Mycket behaglig klädsel. Jag blev varken kall eller varm... eller jo förresten. Lite varm blev jag efter att ha traskat runt hela centrum i min sockjakt. Det ska inte vara så varmt i oktober!

Kommentarer
Postat av: Jonas

För roligt med en lite äldre modebloggare! :) Keep up!

Postat av: Stefanovic

Jag förstår självfallet att flertalet modebloggare är yngre än vad jag är, men samtidigt ska ju inte åldern behöva spela någon roll. Man blir aldrig för gammal för att tycka om att klä sig snyggt eller springa i butiker som en tok för att hitta rätt outfit.

2006-10-22 @ 16:42:11
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: kompromissen

Att matcha med strumpor är bland det coolaste som finns tycker jag, eller att ta en relativt tråkig outfit och lyfta den med ett par utstickande strumpor. Trevlig blogg, big up!

2006-11-26 @ 12:00:31
URL: http://kompromissen.blogg.se
Postat av: Stefan

Kompromissen: Jag bugar och tackar för dina uppmuntrande ord.

2006-11-26 @ 15:31:51
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback