Usel rea

I förra veckan damp det ner ett meddelande från MQ i min brevlåda. Rea:n skulle starta för oss klubbmedlemmar onsdag 3 januari, kl 13- 18 i min lilla stad.
Kanon, tänkte jag. Det blir jag och säkert ganska många till förutom jag, men det är nog inte så många fler som tänker sig att köpa en kostym. Jag hade nämlgen spanat in en grå Bläck-kostym med smal siluett som föll mig smaken. Fanns den bara i min storlek så skulle jag spendera på den.

MQ hade deklarerat att de rabatterade sortimentet med 30-70% så jag räknade inte med mer än max 30 % på en kostym men det skulle nog bli ett köp ändå, bara storleken fanns.
För att komma in som klubbmedlem skulle jag ha med mig mitt inbjudningskort och det låg i säkert förvar i innerfickan när jag stegade fram mot MQ-butiken i gallerian. När jag närmade mig butiken nästan prick 13.00 såg jag att det vimlade av folk runt och i butikslokalen.
Det var ingen som kontrollerade om jag var inbjuden medlem, trots att de hade annonserat i lokalpressen att det var stängt idag och att rea:n för "allmänheten" skulle sparka igång imorgon.

Väl inne i butiken knuffade jag mig väg ner till kostymavdelningen. "Röda prislappar gäller" hade det stått i både annonsen och i inbjudan. Det fanns inte en röd prislapp på en enda kostym. Jag haffade en kvinna i personalen för att fråga om kostymer och röda priser bara för att få svaret "Nej, vi rear inte grå och svarta kostymer, de funkar ju året om...". Jag brydde mig inte om att kolla om det satt röda prislappar på andra kostymer utan jag svalde mitt förtret och tänkte att kanske finns det någon schysst skjorta att köpa istället. Men, nej... Det fanns i princip ingenting att köpa på rean för de fina kläderna från bl a Peak, BZR (Bruuns Bazar:s ungdomligare linje), och det som kan tänkas vara snyggt från J. Lindeberg såldes fortfarande till ordinarie pris liksom Fred Perry, Bläck och Ben Sherman.
Till och med "finare" butiker rear ju ut sitt sortiment även på kostymer och andra "dyrare" artiklar för att få rotation på sitt sortiment, men inte MQ.

På inbjudan står det så här: "Nu är det dags för vår stora rea där vi bjuder på inte mindre än 30-70% rabatt på alla coola märkeskläder i vår kollektion". Nja... det stämde ju inte riktigt.  Eller är det jag som är så korkad att jag inte vet vilka kläder som är coola? Säljer MQ ocoola kläder? Rent personligt kan man ju tycka vad man vill om det, men kedjans filosofi uppfattar jag som att allt de säljer i sina butiker är coola kläder.
Det fanns ingenting som jag i min besvikelse ville lägga mina pengar på.

MQ, Varberg. Jag är mycket besviken på er "rea" för ni verkar inte vara beredda att hålla det ni lovar!
Det lär dröja innan jag köper något i en MQ-butik igen. Så här gör man inte, dåligt!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det MQ säljer är ju snyggt. Okej, inte allt. Men mycket av deras sortiment är bra. Fast det var ju konstigt att de reade alla coola märkeskläder, men sen gjorde de inte det ändå. Lite vilseledande..

Postat av: Jonas

Mejla inlägget till huvudkontoret, eller om du vill vara riktigt smutsig skriv en insändare i lokalpressen. :P Du skulle ju ha sagt till direkt i butiken och verkligen gått på dem så hade de ju nästan varit tvungna att sänka 30%... Man ska vara påstridig som kund, det brukar kunna löna sig.

2007-01-03 @ 23:09:14
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Jimi

haha, otroligt! :O

2007-01-04 @ 01:24:44
Postat av: Kricke

Fy fan, vad uselt! Jag ska knata iväg själv och då ska jag nog gnälla lite på dem :(

2007-01-04 @ 14:23:34
Postat av: Anonym

Finns du på riktigt lr? Du e tamejfan en mardröm! Snälla flytta aldrig från Varberg! Aldrig hit!

2007-01-08 @ 22:30:23
Postat av: Vincent

Gud va tråkigt när man hör något sådant. Tycker själv sånt där är jättejobbigt. Men som Jonas säger, man ska gå på dem och klaga, så kanske dem ger sig till slut.

2007-09-08 @ 11:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback