Tröjan kräver krage

Det är alltid snyggt med en pikétröja och/eller en bomullströja med krage, men kanske är det ett av de allra bästa plaggen nu på sommaren. Man kan ha en modell som är lite tajtare och det blir då lite mer casual och man kan ha en något lösare modell som kan göra dig något mer uppklädd utan att det blir stramt. Vilken modell man än föredrar så är det ett ledigt plagg, men ändå tillräckligt snyggt för att du inte ska se ut som en lodis.

Jag föredrar Polo Ralph Lauren när jag ska köpa denna typ av tröja och gärna då en lite annorlunda variant än de vanliga med polospelaren på bröstet som i och för sig är väldigt snygga.
Men den tröja jag vill visa här, kommer från Original Penguin och är en av sommarens snyggaste kragtröjor.
image141
Den går att köpa på Penguins
hemsida för det trevliga priset av knappt 500 spänn.

Kommentarer
Postat av: Jocke/Jan-e

"...men ändå tillräckligt snyggt för att du inte ska se ut som en lodis."
haha!
Inget fel på pikén i sig, men den är lite för preppy för min smak. Den funkar säkert galant för vissa!

Postat av: BitterMan

men Penguin är ju klockrent för tracks och pikéer. och långärmade knits. deras kortärmade skjortor är sämre. konstig form även om de SER snygga ut.

2007-06-27 @ 15:32:07
URL: http://www.jagvillhaenblogg.se
Postat av: Stefan

Jocke/Jan-e: Så sant... för en del funkar det, för andra inte...
BitterMan: Jag har ingen personlig erfarenhet av Penguins tröjor så kanske du har rätt!?

2007-06-28 @ 07:54:47
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: Kricke

Den här typen av tröjor är jäkligt snyggt, tycker jag. Har inte heller någon egen Penguin, men fina är de.

2007-06-28 @ 09:30:36
Postat av: BitterMan

jo. jag har helt snöat in på dem. :)
bästa sättet att få tag på dem är dock beställa via eBay. även om de dykt upp i ett antal svenska butiker på senaste. de roligaste tracksen och pikéerna finns inte här yet. urban outfitters i sthlm har ett visst sortiment och även red devil, men båds får fortfarande anses tunt. (och framförallt dyrt.)

2007-07-03 @ 11:45:00
URL: http://www.jagvillhaenblogg.se
Postat av: Björn

Hur funkar det med frakt utan för USA? svårt att få information om det på hemsidan tycker jag

2007-10-11 @ 18:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback