Köpa boots

Jag har bestämt mig. Denna vinter ska jag ha ett par boots. Förra vintern gick jag och funderade ett slag över vilken typ av boots jag ville ha och vad jag möjligtvis hade råd med.
Det resulterade att jag aldrig köpte några och därmed hördes aldrig "ploppet" när tummen lossnade.

Nu har jag (det har jag verkligen), bestämt mig för att rycka ut tummen försiktigt men bestämt för jag vill, jag ska ha ett par boots. Jag vet på ett ungefär vad jag vill och priset har jag också klart för mig... på ett ungefär.
Men innan jag anser mig ha en ekonomi som överensstämmer med det jag vill ha så har jag spanat runt på webben efter inspiration.
Då upptäckte jag Kenneth Cole som jag hört talas om tidigare, men aldrig sett i verkligheten. Jag har alltså ingen koll på om de säljs i Sverige. Glasögon från Kenneth Cole går att köpa här.

De boots jag vill ska vara av typen Jodhpur eller Chelsea-boots eller liknande. Dessutom får de inte kosta mer än 1500 kr.
Kenneth Cole har bl a de tre modellerna till vänster som jag tycker verkar väldigt snygga.

Jag vet dock inte riktigt om jag vill ha boots av den lite grövre sorten som de två undre till vänster eller om det ska vara lite mer åt det dressade hållet som den översta.

Jag har lite att fundera på i några veckor innan tiden är mogen för inköp.
 Boots-KC3
Boots-KC2
Boots-KC1

Kommentarer
Postat av: Simon

Hej! Jag har 2 riktigt snygga chelseaboots på min blogg! http://sgs.blogg.se/071106105740_skor_jag_skulle_vilja_ha_denna_h.html

Förra hösten köpte jag ett par bruna mocka chelseas av Rizzo. Tyvärr pajade skomakaren dom när han bara skulle klacka om dom. Så nu saknar en av skorna klack. Måste gå till en ny skomakare med dom...

Postat av: Stefan

Simon: Jag gillar verkligen Boss-Chelsea:n. Riktigt snygga. De andra bootsen var också fina, men som sagt...

2006-11-09 @ 16:12:30
URL: http://stefanovic.blogg.se
Postat av: Simon

Hehe ja du vet hur du ska prioritera :P
Dock är faktiskt inte rizzoskorna så dyra. (Givetvis relativt) Mina från förra hösten gick på 1199 har jag för mig. Och de är de överlägset bästa skorna jag köpt. Passformen är som gjuten.

2006-11-09 @ 16:52:07
URL: http://sgs.blogg.se
Postat av: Simon

Tja, hon bara finns där för mig :) Och jag vet om att hon uppskattar det. Ville överaska henne, då vi haft lite tråkigt senaste tiden. :)

2006-11-09 @ 20:21:05
URL: http://www.sgs.blogg.se
Postat av: Stefan

TJa... trots att Rizzo-skorna kanske håller sig inom min budgetram så känns de inte som de jag vill lägga pengar på. Men tack för tipset.
Snubblade förresten över ett par riktigt snygga Tiger-boots på lunchen (som var extremt sen). Det kanske är dem jag ska ha?

2006-11-09 @ 20:21:23
Postat av: cleopethra

De översta!

2006-11-10 @ 20:47:19
URL: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback