Brittisk modsklassiker

Tänk vad ofta man har fördomar egentligen. Om du tänker efter så finns det alldeles säker något klädmärke som du absolut inte under några som helst omständigheter, skulle ta på dig. Anledningarna kan naturligtvis vara många och varierande, men ofta har man av någon anledning fått för sig att just det där märket gör sunkiga kläder eller så finns det något annat som gör att man bara vägrar.

Jag hade tidigare kraftiga fördomar om Ben Sherman. "Äh, det är ju bara engelska punkare och mods som tar på sig Ben Sherman-kläder". Så tänkte jag ända tills jag faktiskt tog mig tid att granska märket lite närmare. En arbetskamrat kom en dag i en tenniströja från just BS. Och den var snygg... riktigt snygg.
Ett tag senare hittade jag en jättesnygg klassisk stickad, långärmad tröja som var snuskigt snygg. Poff, så var de fördomarna borta.

Jag har säkert inte varit ensam om dessa fördomar. Det är fortfarande så att BS är ett jättemärke bland anglosaxiska skinheads, fotbollsfans och mods tillsammans med bl a Stone Island.
Men numer är punkstämpeln mer eller mindre borta. BS gör mycket snyggt, bland annat fixar de en hel del dressat i klassisk stil.

Det är sällan värre än att man kan ändra sig. Nedan ser du ett urval av snygga plagg från Ben Sherman.

 Ben Sherman - Knit Wear  Ben Sherman - Jacka
 Ben Sherman - Kavaj  Ben Sherman - Chelsea

Kommentarer
Postat av: Kricke

Ben Sherman är en av mina favoriter. kul att fler gillar... :D

2006-11-02 @ 11:51:27
Postat av: Mian

Hej Stefan. Vad kul med en modeblog för killar!finns ju en hel drös med bloggar för damer...behövs nog lite herrmode för att väga upp, bra jobbat!

Postat av: Stefan

Mian: Tack för dina uppmuntrande ord :D

2006-11-10 @ 20:02:21
URL: http://stefanovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback