Italienare med stil

Tidigare har jag vurmat en del för engelsk stil. Och visst är det så att det är något speciellt med engelskt, aristokratiskt mode, men även Italien har sina designers. En sådan som tål lite uppmärksamhet är Borsalino.
Giuseppe Borsalino hette en man som 1857 öppnade en butik i Alessandria i Italien. Borsalino var hattmakare och det var följdaktligen det han sålde i sin butik i mitten på 1800-talet.

Med åren har linjen utökats med kläder i övrigt också. Det finns i dag en sportig golf-linje och en couture-linje och hela tiden finns hatten med som en central del i klädseln.

Hatt kan vara väldigt tjusigt på rätt person och jag skulle gärna vilja köpa mig en snygg hatt, men jag är ytterst osäker på om jag klarar av att bära upp en sådan. Det är inte alla människor förunnat att klä i hatt.
Men det finns mycket i övriga kolektionerna att dregla över.

Borsalino står för elegans och kan med lätthet ta upp kampen med de engelska märkena som jag skrivit om tidigare.

Borsalino2 Borsalino3
Borsalino1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback