Mer engelsk stil

Jag vet inte... det är något visst med engelsk stil. Visst finns det salivframkallande kläder från de två stora modeländerna Italien och Frankrike också, men den strikta stilen hos engelska modeskapare ligger mig nära.
 Jag har tidigare pratat mig varm för Richard James och naturligtvis har jag också påpekat Paul Smith:s storhet. Jag har åtminstone pratat lite om hans skor.
Jag har också varit inne på Ben Sherman, även om hans kollektioner inte är lika "bespoke" som ovan de nämnda.



Timothy Everest
Ganska nyligen upptäckte jag ytterligare en engelsman som gör kläder med den där engelska, eleganta stilen - Timothy Everest.

Han har bland annat varit inblandad i filmer som Mission Impossible och Eyes Wide Shut.
Även David Beckham har synts iklädd kostymer från Everest.

Som de flest och bästa designers så har även Everest samarbetat med andra stora klädskapare och märken, bland andra Kim Jones, Rocawear och Louis Vuitton.

Som vanligt när man bor i en liten stad så finns det naturligtvis ingen på hemmaplan som säljer Timothy Everest som för övrigt är mest känd för sin Tailored Fit och Bespoke. Men naturligtvis går det att köpa en hel del Ready-To-Wear också. Men om det går att finna något i Sverige låter jag vara osagt, eftersom jag inte känner till hur det är med den saken.
Timothy Everest 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback