Cykelmode är hett!

Sällan, eller aldrig har jag väl funderat på att till vardags, ännu mindre till fest, att klä mig i cykelkläder.
I min ungdom cyklade jag en hel del och då klädde jag mig naturligtvis i cykelkläder och visst fanns det ett mode redan då. Jag var till och med modell (tro't om du vill...) i en katalog för Monark-Crescent vid ett tillfälle.

Nu har det brittiska cykelklädmärket Rapha tagit hjälp av cykelentusiasten Paul Smith för att ta fram en moderiktig tröja inför Tour De France och fan vet om jag inte skulle kunna tänka mig att dra på mig en sådan tröja när jag drar till stranden. Priset är väl möjligtvis det som sätter stopp för mina tänkta handlingar - £140 (2050 kr). Nåja... ganska spännande är samarbetet i alla fall.
image136 image137

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ehm, 140 euro är 1400 ungefär? Lite mindre till och med. Tröjan är dessutom ful och du vet inte alls så mycket om mode som du tror, gah!

2007-06-13 @ 22:24:40
Postat av: Stefan

Mattias: Påbackning! Jag har inte skrivit något euro. Jag skriver att tröjan kostar 140 GBP (pund)=£. Med dagens kurs blir det 1994,09 kr.
Om du tittar på ditt tangentbord så kanske du kan lista ut hur ett eurotecken ser ut, alldeles själv. Lycka till!

Postat av: Kricke

He he... det är kanske inte så lätt att hålla isär euro och pund ;-)
Idén med denna tröja är nog ganska bra, men jag skulle aldrig ta mig den själv.

2007-06-18 @ 11:29:19
Postat av: Andreas J

Det påminner mycket om en vanlig piketröja, men ändå inte. Skulle vilja ha, men inte för det priset.

2007-06-22 @ 14:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback